20 September 2017

MY HOBBY - PART 1 - SIMON AND LIGHTHOUSES

This is Simon, your colleague from the 6th grade. Simon has a very unusual and interesting hobby - visiting lighthouses.
Oto Szymon, wasz kolega z 6 klasy. Szymon ma bardzo niezwykłe i ciekawe hobby - zwiedza latarnie morskie.
Simon, tell us about it, please.
Szymonie, opowiedz nam o tym, proszę.



It started in Czołpin, where I saw the first lighthouse. 
Wszystko zaczęło się w Czołpinie, gdzie po raz pierwszy zobaczyłem latarnię.
I liked it very much and I began to travel from one lighthouse to another.
Bardzo mi sie spodobała i zacząłem jeździć od jednej latarni do drugiej.
Then I decided to buy a Passoprt of a Lighthouse Fan and collect badges.
Póżniej postanowiłem kupić Paszport Miłosnika Latarń Morskich i zacząłem zbierać odznaki.

My first badge was a bronze one. To get this one I had to visit five Polish lighthouses. 
Moja pierwsza odznaka była brązowa. Aby ja zdobyć, trzeba odwiedzić pięć polskich latarni.
My next badge was was silver - another eight lighthouses in Poland. 
Następna odznaka była srebrna - kolejne osiem latarni w Polsce.
Finally, I reached the highest level, the golden badge - I had to visit three lighthuses abroad, so I went to Bornholm at the Baltic Sea. I cycled over 100km and I made it!
Na koniec zdobyłem najwyższy stopień, złotą odznakę - musiałem zwiedzić trzy latarnie za granicą, więc wybrałem się na Bornholm na Bałtyku.Przejechałem na rowerze 100 km i się udało!



It all took me three years (during holidays).
Wszystko zajęło mi trzy lata (podczas wakacji).
My dream is to visit the biggest lighthouse in the world!
Moim marzeniem jest zwiedzić największą latarnię na świecie!

Good luck, Simon!

Jeśli i Ty chcesz opowiedzieć nam o swoim ciekawym hobby, czekam  na Twoją wiadomość w mobidzienniku. :)
/Beata Stoszek/

Date: It's Wednesday, the 20th of September
Time: 17:10 (It's ten past five pm)

1 comment: